GRUPUL ŢINTĂ (PARTICIPANŢI)
Grupul tinta propus pentru desfasurarea proiectului au fost 20 fete dintre care 10 romance, 10 rrome. Dupa promovarea proiectului si prezentarea acestuia printre elevii claselor V-VIII de la Scoala Gimnaziala Horezu-Poenari, la prima activitate a proiectului s-au prezentat 26 de elevi, dintre care 4 baieti. Au fost primiti toti si tuturor li s-a prezentat modul de realizare al unui goblen. Fiecare in parte a lucrat un esantion, astfel ca, grupul tinta a fost marit si au fost acceptati si baietii deoarece s-au aratat foarte dornici si priceputi. Pana in acest moment copiii au lucrat cate un goblen. Al doilea care a terminat goblenul a fost un baiat. Dna profesoara de matematica a povestit ca la scoala are rezultate slabe, dar este un copil indemanos. Pe parcursul proiectului s-a observat ca elevii vin cu placere la acest club, desi se desfasoara in afara orelor de curs si sunt multumiti ca realizeaza tablouri cu propriile maini. Satisfactia este maxima la finalizarea acestuia. A crescut stima de sine a copiilor cu probleme la invatatura.
ACTIVITĂŢI
In primele saptamani ale proiectului „Goblenitul-meserie de aur”, acesta a fost promovat printre elevii claselor V-VIII de la Scoala Gimnaziala Horezu-Poenari. Primele doua activitati- pregatirea proiectului si a activitatilor- s-au desfasurat la sfarsitul lunii septembrie, inceputul lunii octombrie. Au fost impartite cel putin 40 de formulare tip de inscriere in proiect cu acordul parintilor. Au participat la prima activitate 26 de copii, desi grupul tinta era de 20 fete. In prima activitate a fost prezentat modul de lucru tuturor copiilor care au adus la a doua activitate esantionul lucrat de ei. Au primit cutia cu goblenul si accesoriile necesare pentru realizarea unui tablou. La fiecare intalnire copiii au fost indrumati cum sa lucreze mai bine si mai curat. La activitatea din luna decembrie copiii au participat impreuna cu o persoana care ii va ajuta sa lucreze goblenul de Craciun. Majoritatea au venit cu mamele. Impreuna au invatat sa gobleneasca si vor aduce goblenul terminat in luna ianuarie pentru a fi inramat. Parintii se dovedesc a fi apropiati de copiii lor si dornici ca acestia sa progreseze si ii stimuleaza in activitatea lor. Monitorizarea prezentei elevilor se face permanent de catre asistentul social.
PROMOVARE
Promovarea activitatilor proiectului s-a realizat pe site-ul organizatiei.
De asemenea, proiectul a fost prezentat in cadrul „Retelei de incluziune a romilor”, retea in care Asociatia Amazonia a fost acceptata in aceasta toamna.
La cercurile profesorilor desafsurate in scoala au fost prezentate activitatile proiectului. Acesta este un exemplu de buna practica pentru reducerea absenteismului.
Proiectul va fi prezentat potentialilor finantatori prin trimiterea de felicitari de Craciun. realizate de copii.
ECHIPA DE PROIECT
Descrieţi pe scurt persoanele care au ajutat la implementarea proiectului: ce au făcut, cum au fost recrutaţi şi instruiţi, cât de bine au lucrat împreună, ce i-a motivat etc.
Echipa de proiect a fost formata din d-na Neda Anca Irina-presedinta Asociatiei Amazonia si directoarea scolii care a realizat activitatea de goblenit cu elevii si procurarea materialelor necesare, Hodor Adela-vicepresedinta Asociatiei Amazonia, care a asigurat managementul de proiect si Tufan Lelia-asistent social care a ajutat la promovarea si incurajarea activitatilor proiectului in randul copiilor si familiilor acestora. S-a alaturat ca voluntar, d-na Paulica Miulescu-invatator la Scoala Gimnaziala Horezu-Poenari, o persoana pasionata de goblenit, care cu rabdare a sustinut copiii in realizarea goblenurilor si in afara activitatilor efectv realizate cu acestia. Echipa de proiect colaboreaza si se bucura de rezultate multumitoare in randul copiilor scolii.
DEZVOLTAREA DE RELAŢII
In cadrul proiectului ne-am bucurat de sprijinul voluntar al d-nei Miulescu Paulica si al parintilor copiilor. In luna decembrie am realizat felicitari din goblen pe care le vom trimite cu ocazia Craciunului autoritatilor comunei si firmelor din zona, potentiali finantatori ai activitatilor copiilor scolii. Acestia cunosc deja activitatea asociatiei deoarece au fost promovate si alte proiecte in randul acestora. Si directorii scolilor vecine, doresc implementarea unor astfel de proiecte in institutiile conduse de acestia.
CREŞTEREA BUNĂSTĂRII COPIILOR
Stima de sine a crescut in randul elevilor cu rezultate slabe. Prin partciparea la acest club au demonstrat ca pot face si ei ceva. Copiii participa cu placere la activitati desfasurate in afara orelor de curs. Parintii s-au apropiat mai mult de copii si de scoala. Participarea rromilor la acest club, i-a motivat sa vina si la orele de curs. Copiii participanti la club sunt mult mai rabdatori, fac lucrurile mult mai calm, gandesc mai bine. Copiii din comunitate sunt constientizati ca Meseria e bratara de aur si ca la un moment dat vor butea valorifica aceste produse, exemple avand chiar in comunitate de persoane care vand asemenea produse pentru a-si creste niveul de trai.
DIFICULTĂŢI ŞI LECŢII ÎNVĂŢATE
La selectarea copiilor a fost foarte greu sa le spunem copiilor ca proiectul este numai pentru fete si de aceea am hotarat sa includem si baieti in grupul tinta. A fost foarte bine ca au primit doar copiii dornici un formular de inscriere si ca aceasta s-a facut cu acordul parintilor, multi dintre ei, desi initial si-au dorit sa participe, au uitat sa aduca formularul completat de parinti. Pornind de la copii dorinta de a participa, sunt motivati in realizarea obiectelor, astfel ca, al doilea care a terminat goblenul este un baiat.
CONCLUZII. RECOMANDĂRI PENTRU URMĂTOAREA PERIOADĂ DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI
Se observa o motivare a copiilor de a participa la activitati in afara orelor de curs, participarea gratuita si primirea materialelor necesare desfasurarii activitatilor fiind un atu in plus pentru a parrticipa cu placere in randul copiilor saraci. Avand toti aceleasi materiale , activitatea se desfasoara cu placere in randul elevilor si usurinta din partea cadrului didactic. Profesorii intampina dificultati la ore atunci cand nu toti elevii isi permit sa procure materialele necesare la ore.
Cautam noi finantatori pentru continuarea proiectului.
